Kontakt
info@ikram.dk

Amisol Travel

Amisol Travel er et af mange rejsebureauer. Deres primære fokus er Egypten og Italien, hvor rejser til Sicilien er i højsæde. De har naturligvis også mange andre rejsedestinationer, hvor alle dog er til sydens sol. Som rejsebureau er de specialiserede og har været i branchen i utrolig lang tid. Amisol Travel opererer aktivt på to markeder. Det danske- og det norske marked. Det er et norsk ejet virksomhed, hvor dattervirksomheden i Danmark har base i Kgs. Lyngby København. Den typiske salg af rejser foregår gennem deres hjemmeside, men gennem deres butik i København sælger de også rejser til alverdens lande. Som rejsebureau har de stor fokus på kvalitet frem for alt til en overkommelig pris. De er hverken dyre eller i den billige ende. Vælger du at købe en rejse til Sicilien med Amisol Travel, så får du en upåklagelig rejseoplevelse.

Problematikken:

  • Ønsker at øge synligheden på udvalgte søgeord, herunder Italien og Sicilien
  • Kendskab til Markedsføring, men ikke mulighederne Online.
  • En hjemmeside, der fungerer men som ikke er blevet opdateret over en længere periode. Æstetik, brugervenlighed og konverterings optimering mangler.

Amisol Travel annoncerer selv gennem Adwords på det norske marked, hvor de nu også har udvidet deres annoncering til det danske. Det bliver udført af en person i norge, som ikke har den fulde indsigt i Danmark og dansk. Det betyder derfor også at en del annoncer bærer præg af manglende optimering. De havde dog ingen ønsker om at komplet lade os overtage deres markedsføring gennem Adwords, hvor vi istedet har sparret med dem omkring mulige løsningsforslag. Forslag der målretter mod konverteringer.

Hovedparten af selskabets annoncerings budget er sat af til deres primære områder; Italien og Egypten. De foretager en aggressiv annoncerings strategi på kampagner relateret til rejser til Sicilien. Dette med ønske om at yderligere udvide deres udbud til Italien på et senere tidspunkt.

Hjemmesiden er som sagt af en ældre natur, som funktionelt ikke har noget på sig. Alt virker som det skal. Da hjemmesiden blev lavet var brugervenlighed og optimering mod konvertering dog ikke i højsæde, og det bærer hjemmesiden også præg af. Der er pt. sparring om re-design af deres platform, hvor selv systemet vil blive udskiftet til et, der er fremtidssikret. På nuværende tidspunkt er fokus dog på rangering af søgeord. Gennem en kort periode har vi formået at flytte søgeordet “rejser til Sicilien” fra position 39 til 13 – hvor målet er at nå første side på Google i første omgang. Derefter vil fokus være på at flytte søgeordet til en top3 placering. Realistisk vil det dog tage længere tid, da rejsebranchen er utrolig konkurrencepræget.